vrijdag 2 juni 2023

Met een zebra in bed

Ik lag vannacht met een zebra in bed, zo een die rond 1900 de paardentram in Londen trok. Ik had daarover gelezen in 10.000 jaar huisdieren van L. Gonissen (1994) en het is niet raar dat zo’n opmerkelijk feitje bij je terugkomt. Dat je nachtrust er ernstig door verstoord raakt, is echter uitzonderlijk.


Valangst
Sinds ik vorige maand 1,5 uur onder narcose heb gelegen slaap ik slecht. Dat is deels te verklaren door mijn angst om uit het hoge bed te vallen dat in de slaapkamer is geplaatst om het opstaan te vergemakkelijken. Uit de laagslaper was dit een worsteling geworden met onzekere afloop.

De valangst ging de eerste nacht thuis echter samen met mijn onvrede dat ik het bed deelde met Mussert en zijn Noorse tegenhanger Quisling. “Er liggen landverraders in ons bed,” verklaarde ik mijn driftige gewoel aan Angeline. “En ik ben een sok kwijt.” Want dat stond allemaal in een sinister verband met elkaar. Ze trok de dekens weg en vond geen landverraders, maar wel mijn sok, die ik meteen aantrok. Toen sliep ik in.

Doorwerking
De operatie is nu twee weken geleden en ik heb diverse verstoorde nachten gehad, waaronder afgelopen nacht. Ik was overigens niet bang, maar woedend dat mijn nachtrust verstoord werd. Mijn neuroloog zei desgevraagd dat mijn onrust geen verband houdt met mijn ziekte CBS, maar het gevolg is van mijn operatie onder narcose. ”Dat kan maanden doorwerken,” voegde hij daar onheilspellend aan toe.

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. De reactie wordt dan onder jouw naam gepubliceerd 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten