vrijdag 26 maart 2021

Als ik geen kleindochter had…

 Hoe zou ik er aan toe zijn als Vera er niet was. Mijn eerste kleindochter is vier weken oud en leven zonder haar is al ondenkbaar geworden. Haar ouders wonen vijf minuten lopen hier vandaan en ik zou het liefst de dag beginnen met een blik op haar. Ze ziet er prima uit. Haar ouders daarentegen zijn zichtbaar geteisterd door slaapgebrek en zorgen over drinkgedrag en huidprobleempjes. Jonge ouders hebben het zwaar, dat weet ik uit ervaring.


                                              Vera met moeder Vivian (foto: Sara van der Vlugt) 

Uit en in bol.com
Ondanks haar uitputting heeft Vera’s moeder mij geholpen met de kleine website van de Rivierenuitgeverij. Die site is helaas nog niet te vinden via google. De zoekmachine linkt naar company.info die wel het straatadres en het vaste nummer van mijn bedrijfje geeft, maar zegt dat de site niet bestaat. Probleempje.
Al zoekend ontdekte ik een nog groter probleem: Een kleine promotie was niet meer te koop bij bol.com, misschien al weken, ik controleer dat niet. Er kwamen geen bestellingen meer, maar dat kon aan de marketing liggen. Afijn, bol had mijn roman verwijderd, zonder kennisgeving, verklaring of excuus. Ik moest het boek opnieuw invoeren en dan zou alles binnen een paar uur in orde komen, zei bol donderdagochtend en vanochtend desgevraagd opnieuw. Molti problemi, zoals de Italianen zeggen.   

Stoppen op 67
Wie nooren een kleine promotie in zijn zoekmachine invoert, komt gelukkig wel bij de webwinkel van publish works, de uitgever van In de schaduw van de Wolkenkrabber. Dit is de literaire thriller van Cécile Sanders en deze blogger, met als locatie de Amsterdamse Rivierenbuurt. “Een goed boek,” constateerde mijn echtgenote bij herlezing. “Al zou ik de interpunctie op een paar plaatsen anders doen.”
Zij is bijzonder kritisch en nu ook in de stress, omdat ze na tien jaar stopt met haar tijdverslindende vrijwilligerswerk. Ze is bijna 68 en wil ruimte voor nieuwe activiteiten. Naar Amerikaanse begrippen is ze nog jong genoeg, ze zou president kunnen worden, als ze autochtoon was.
Problemen dus in cyberspace, stress thuis, ik zou er mies van worden. Als ik Vera niet had. Even mijn mobiel pakken, misschien hebben de ouders nieuwe foto’s gestuurd.    

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten