vrijdag 12 maart 2021

En bitcoins renderen tenminste

In sommige van onze ondernemingen zit de mislukking ingebouwd: they meet with the failure they deserve. Een actueel voorbeeld zijn beleggingen in bitcoins. Had ik er in november 2013 maar één gekocht, zeggen mensen, voor de prijs van een tweedehands fíets. Dan had ik nu een gloednieuwe BMW kunnen kopen, of een Volvo, dat is beschaafder. Als je je belegging te gelde maakte: maar waarom zou je dat nu doen? Deskundigen zeggen dat de bitcoin kan doorstijgen naar 100.000 dollar. Of tot nul kan dalen, zeggen een paar sombermansen. Dan zou je 200 dollar kwijt zijn, dat kan je wel lijden. Maar je bent ook bijna 50 mille misgelopen en dat doet pijn. Als je belegt zonder koersdoel, zonder winstneempunt, dan zal je belegging altijd als een mislukking aanvoelen. You’ll meet with the failure you deserve.

  


Neem de verleidingscène
Geldt dat mutatis mutandis niet ook voor de verkoop van de meeste boeken? Je mag nog zo’n aantrekkelijk boek hebben geproduceerd, de kopers moeten wel weten dat het bestaat en voor hen interessant is.
Bijvoorbeeld omdat zij de schrijver kennen en weten dat het boek tamelijk autobiografisch is. Zouden er details in staan over het intieme leven van de auteur? In Een kleine promotie wordt de hoofdpersoon verleid door een collega die 25 jaar jonger is. Bij de bespreking van de proefversie is over deze scène langer en met meer vuur gesproken dan over welke andere scène ook. Ongetwijfeld speelde daarbij een rol dat de proeflezers de schrijver kenden en zich afvroegen of die verleiding echt heeft plaats gevonden en door wie.  

Rivierenuitgeverij.com
Dit blog is bedoeld voor mensen die weten wie ik ben. Posts op social media gaan maar zelden viral. Ooit steeg het aantal bezoeken aan dit blog plotseling sterk. Eindelijk zal ik landelijke faam genieten, dacht ik. Een verdere stijging bleef helaas uit en na vier weken was ik weer terug bij de oude vijftig tot tachtig bezoeken. Ik was kennelijk gebruikt voor een cursus en die was afgelopen of had nu ander lesmateriaal.
De bloglezers vormen een aanzienlijke doelgroep met wie ik ook communiceer. Maar kunnen belangstellenden mijn boek op een professionele wijze kopen? Alleen via bol.com, maar dat kanaal boycotten mensen omdat het geld wegzuigt bij het kleinbedrijf. Het is duidelijk: de Rivierenuitgeverij moet een website krijgen met bestelmogelijkheid.
Mensen zijn gewend aan online kopen, zelfs van bitcoins of delen ervan.
Dan moet het minstens net zo gemakkelijk zijn om mijn boek aan te schaffen. Temeer omdat mijn roman alleen maar geld kost, terwijl bitcoins in waarde stijgen en dat ook blijven doen. Toch?  

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten