vrijdag 26 februari 2021

Verliefd en te koop

Ik ben hopeloos verliefd. De nieuwe vrouw in mijn leven heet Vera en de verhouding is nog pril. Ik zag haar zondag voor het eerst, ze was toen een paar uur eerder geboren. De ontmoeting was niet onverwacht, want mijn schoondochter Vivian liep op alle dagen en zoon Jan popelde om haar in zijn armen te sluiten, zijn eerste kind en mijn eerste kleinkind. Ook grootmoeder Angeline is verliefd. Toen ze dinsdag voor de kraamvrouw een boodschap moest doen, vreesde ik dat dit tot intimiteiten met Vera zou leiden, zoals op schoot nemen. Het bleef echter bij een kuise aai over haar wangetje. Dat was dan weer leuk voor Angeline.


Eindelijk bij bol
Het was een goede week, want sinds diezelfde dinsdag staat Een kleine promotie te koop bij bol.com. Natuurlijk kun je deze roman over een oudere PR-medewerker van een bank ook bestellen met een mailtje naar rivierenuitgeverij@outlook.com. Een aantal mensen heeft dat al gedaan. Ik heb al negen boeken verkocht van de vijftig die ik als handelsvoorraad heb. De andere vijftig zijn in eerste instantie bestemd voor meelezers, familie en natuurlijk promotie.  

Zelf doen
Alle kopers tot nu toe kennen mij van het blog, een werkkring of van de straat. Nieuwsgierigheid naar mijn persoon zal een belangrijke drijfveer zijn. Zij zullen niet teleurgesteld worden, want de roman gaat over wat iemand zoals ik beleeft met collega’s, zijn partner en zichzelf.
Ik ben blij met de belangstelling in eigen kring. Daarnaast wil ik echter de interesse wekken van mensen die mij helemaal niet kennen. De vraag is hoe, want de redenen om een bepaald boek te kopen, lopen sterk uiteen. Ik zelf wilde een boek kopen dat me zou helpen om oudere collega’s beter te begrijpen en voorbereid te zijn op de laatste jaren van mijn eigen loopbaan. Ik kon zo’n boek niet vinden en heb het toen zelf geschreven.   

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten