vrijdag 8 januari 2021

Nu te bestellen bij de uitgever, straks bij bol.com

Elk moment kunnen ze gebracht worden, de gedrukte exemplaren van Een kleine promotie. Voorlopig alleen voor 20,99 euro te bestellen door een mailtje te sturen naar rivierenuitgeverij@outlook.com. Volgende maand is mijn 284 pagina’s dikke roman ook te koop bij bol.com. Tegen die tijd zal het verhaal tevens als epub beschikbaar zijn. Verder hoop ik met Jimmink aan de Rooseveltlaan een afspraak te maken, zodat de fysieke exemplaren althans in Amsterdam ook bij een echte boekhandel te koop zijn.



Os en ezel
Hoewel het al Driekoningen is geweest, domineert de kerstboom nog steeds mijn woonkamer en houden de os en de ezel met hun adem het kindje Jezus  warm. Ondanks de coronabeperkingen zijn we druk, onder andere door de renovatie van onze onderste flat en de marketing van de roman. Alleen al het te koop zetten bij bol.com blijkt een hele onderneming. Bol verrekent namelijk btw en vraagt een btw-nummer. Dat kun je aanvragen bij de Kamer van Koophandel, waar je je eerst als bedrijf moet inschrijven.       

Achteraf logisch
Veel is gemakkelijk van huis uit te regelen – als je weet hoe het moet. De zoektermen btw nummer aanvragen leveren bij Google 5.210.000 resultaten op. De meeste zijn advertenties van bedrijven die je tegen betaling willen helpen. De Kamer van Koophandel Amsterdam is moeilijk te vinden.
Je moet ook eerst op kvk.nl kijken, corrigeert mijn partner Angeline me. Dat is ook logisch, want btw is een nationale regeling en kvk is een logische afkorting van Kamer van Koophandel. Bij kvk.nl kun je bijna alles digitaal regelen. Bijna alles, want de Kamer aan het IJ wil je nog wel persoonlijk zien. Wegens corona is de wachttijd hiervoor drie weken. Let wel: je hebt dan nog geen nummer en bent niet ingeschreven bij bol.com.       

Bejaardenhaast
Zo kost deze uitgeeffase veel tijd. Op zich is dat onbelangrijk. Ik ben gepensioneerd en het romanproject loopt al vijf jaar. Wat doet een extra maand ertoe, zou je zeggen. Toch irriteert het me. Zoals veel ouderen heb ik last van haast. Ik wil deze onderneming afronden en eindelijk beginnen aan de geïllustreerde uitgave van de haiku-gedichten van Angeline. Veel zijn er al gepubliceerd, maar afzonderlijk. Nu komen de beste gedichtjes netjes bij elkaar in een boekje. Een gezellig karweitje, behalve als pensionadohaast roet in het eten gooit. Mijn voornemen voor 2021 is dan ook om alles rustig te doen. Zodra Een kleine promotie in twee uitvoeringen voor iedereen te koop is.            

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten