donderdag 21 maart 2019

De brief is uit en ik ben in de race

Ondanks de toenemende stress heb ik toch een stevige synopsis geschreven. Vervolgens heb ik hoofdstuk 2 gekozen waarin Diederik kennismaakt met de PR-afdeling van de bank en snel gedesoriënteerd raakt. Dit alles heb ik zojuist gemaild naar het manuscriptenadres van Uitgeverij van Gennep. Een zware last viel van me af. Hoera, ik ben in de race! Een lange race. Pas als ik in juni niks gehoord heb, weet ik dat Van Gennep mijn roman heeft afgewezen. Tegen die tijd hoop ik meer potjes op het vuur te hebben. Nu kan ik onbezorgd op reis. Voor geïnteresseerden volgt hieronder de synopsis.

 
Synopsis van Te grijs
“Tijdens het doortrekken registreren Diederiks ogen een streepje rood in de pot”. Daarmee begint het verhaal van een 60-plusser wiens leven in vrije val raakt na een overplaatsing op zijn werk. Tot dat moment is hij een man die zijn leven goed voor elkaar heeft. Zijn nieuwe baan ziet hij als een kans om zijn kennis en ervaring op een andere plek in te zetten. De aanvaringen met zijn vrouw Claudia doet hij af als incidenten binnen een overigens goed huwelijk. En de tekenen van darmkanker ontkent hij: “Het zullen de bietjes van gisteren zijn”.

Zijn nieuwe baan op de afdeling communicatie zet Diederiks wereld op zijn kop. Jonge vrouwen die zijn dochter kunnen zijn, geven hem inhoudsloze of dubieuze opdrachten. Hij maakt voortdurend technische blunders en zijn werkplek wisselt met de dag. Terwijl de externe media laten zien hoe de bank naar de ondergang snelt, verzint hij positief nepnieuws. Dat verhindert hem niet om ook mee te werken aan een campagne voor versterking van het morele besef in het bedrijf.

In zijn slaapkamer thuis komt een extra breed bed omdat zijn echtgenote niet meer tegen hem aan wil liggen. Verder nemen door ziekte in zijn vriendenkring de zorgen over zijn gezondheid panische vormen aan. Hij zou al zijn angsten eruit willen gooien, maar daar zit niemand op te wachten.

Op het zwarte strand van een vakantie-eiland komt het hoge woord eruit: “Leven is niet mijn hobby”. Dat heeft Claudia intussen wel gemerkt. Ze vertrekt voor een huwelijkspauze naar een vriendin. Deze woont vlakbij, maar winkelt in een andere straat. Op de bank overleeft Diederik ternauwernood de voortdurende reorganisaties. In zijn lege huis maakt hij de balans op van zijn leven en concludeert gelaten: “Ik hoor er niet te zijn”.

Later, tijdens een wandeling op de mistige pier van IJmuiden, komt hij in opstand en schreeuwt: “Ik eis zinvol werk, ik eis een goed huwelijk. Ik eis geluk verdomme!”
Aan deze eisen wordt slechts ten dele voldaan. Hij wordt verleid door een jonge collega, maar hoort meteen daarna dat de bank failliet is en iedereen op straat staat. En als hij eindelijk naar de dokter gaat wegens zijn bizarre stofwisseling, blijkt hij inderdaad kanker te hebben. Hij aarzelt of hij Claudia zal bellen, maar die heeft via hun zoon het slechte nieuws al gehoord en belt zelf: “Ik heb mijn koffers gepakt en kom eraan. Als jij door de hel moet, ga ik met je mee.”

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld.

5 opmerkingen:

  1. Het was zo pijnlijk toen mijn vriend het uitmaakte. Ik begon vals te spelen nadat ik ons ​​tweede kind had gekregen. Ik hou van hem, geloofde en vertrouwde hem, hij was mijn alles en ik kon geen dag blijven zonder van hem te horen. Op 7 november ging ik naar zijn huis zonder hem te informeren en toen zag ik hem met een meisje dat seks had zonder de deur te sluiten. Ik huilde en verliet die nacht het huis, ik kon niet slapen, ik huilde de hele nacht en hij belde me niet. Het werd erger toen ik 's morgens belde en zei dat hij van me houdt, maar niet met me verder kan gaan. Het was alsof mijn wereld tot een einde kwam, dus ik deed een onderzoek op internet en zag mensen getuigen van het goede werk van Lord Bubuza-krachten, dus nam ik contact met hem op en vertelde hem mijn problemen. Hij reageerde en vertelde me wat ik moest doen. Ik voorzag in alles wat hij nodig had en hij verzekerde me dat Tim naar me terug zou komen smeken. 15 uur nadat alles was gedaan viel mijn vriend Tim thuis op zijn knieën huilend en smeekte me om hem te vergeven. Ik dacht dat ik droomde toen ik me de belofte van Lord Bubuza herinnerde. We zijn gelukkig getrouwd nu we gelukkig leven. Er is een God op aarde en dat is Heer Bubuza. Neem contact met hem op Whats App-nummer: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was zo pijnlijk toen mijn vriend het uitmaakte. Hij begon vals te spelen nadat ik ons ​​tweede kind had gekregen. Ik hou van hem, geloofde en vertrouwde hem, hij was mijn alles en ik kon geen dag blijven zonder van hem te horen. Ik ging naar zijn huis zonder hem te informeren en toen zag ik hem met een meisje dat seks had zonder de deur te sluiten. Ik huilde en verliet die nacht het huis, ik kon niet slapen, ik huilde de hele nacht en hij belde me niet. Het werd het ergste toen hij 's morgens belde en zei dat hij van me houdt, maar niet met me verder kan gaan. Het was alsof mijn wereld tot een einde kwam, dus ik deed een onderzoek op internet en zag mensen getuigen van het goede werk van Lord Bubuza-krachten, dus nam ik contact met hem op en vertelde hem mijn problemen. Hij reageerde en vertelde me wat ik moest doen. Ik zorgde voor alles wat hij nodig had en hij verzekerde me dat Tim naar me terug zou komen smeken. 15 uur nadat alles was gedaan viel mijn vriend Tim thuis op zijn knieën huilend en smeekte me om hem te vergeven. Ik dacht dat ik droomde toen ik me de belofte van Lord Bubuza herinnerde. We zijn gelukkig getrouwd nu we gelukkig leven. Er is een God op aarde en dat is Heer Bubuza. Neem contact met hem op Whats App-nummer :: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het beste spreekwoord in 2019 is Dr. Adeleke, de grote tovenaar van de Afrikaan, ik wil dit medium gebruiken om hem te bedanken voor het terugbrengen van mijn man, die me alleen vertelde dat ik de items moest leveren die nodig waren voor de betovering en wie ik deed en hij vertelde me nadat hij de items binnen 24 uur kreeg, je het resultaat ziet en hij is een man van zijn woorden, zal vandaag contact met hem opnemen en je probleem oplossen
    (1) als je altijd slechte dromen hebt.
    (2) Als u wilt dat uw vrouw / man naar u terug rent.
    (3) Als u een kind wilt.
    (4) Je wilt je man voor altijd binden om de jouwe te zijn.
    (5) Kanker of enige vorm van ziekte
    E-mail: aoba5019@gmail.com
    Dr. Adeleke ... Whatasapp: +27740386124

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoe ik mijn man terughaal "Ik stel voor dat u contact opneemt met dr Akhere. Hij bracht mijn man terug. Het werkt.
    Ik ben op dit moment de gelukkigste vrouw ter wereld. Mijn man die me 4 maanden geleden verliet, kwam gisteravond bij me terug en riep dat ik hem terug moest nemen. dr. Er is een echte en echte helderziende. Hij bracht mijn man terug. "Hier is zijn contactpersoon als je een probleem hebt. E-mail hem op: Akheretemple@yahoo.com OF whatsapp +233235887825

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OMG!!! Dit is zeker een schokkende en waarheidsgetrouwe getuigenis ... Mijn naam is Doretta Allison. Ik bezocht een forum hier op internet op 7 maart 2020, en ik zag een geweldig getuigenis van deze krachtige en geweldige spreukster genaamd DR OGUNDELE op het forum gedeeld door een andere dame ... Ik geloofde het nooit, omdat ik het nooit gehoord of gehoord heb leerde eerder iets over magie of betovering. Geen enkele ziel had mij kunnen beïnvloeden over magische spreuken, totdat DR OGUNDELE het voor mij deed en mijn huwelijk van 8 jaar uiteenvallen bij mij terugbracht en mijn man bij mij terugbracht. binnen 24 uur, net zoals ik eerder op internet over hem las, deed hij hetzelfde voor mij .. ik was echt verbaasd en geschokt toen mijn man neerknielde en smeekte om vergeving en dat ik hem terug accepteerde .. ik ben echt kort van uitdrukkingen, en ik weet niet hoeveel ik mijn waardering aan u moet overdragen DR OGUNDELE, u bent een God die naar mij en mijn hele familie is gestuurd. En nu ben ik weer een vreugdevolle vrouw. Ik heb een afspraak met hem gemaakt om zijn naam op elk forum te delen, daarom deel ik deze getuigenis hier, als je hulp nodig hebt, neem dan contact op met Dr. Ogundele via WhatsApp of Viber Chat: +27638836445.

    BeantwoordenVerwijderen