vrijdag 12 januari 2024

Nieuwe jaar heeft veel te bieden

Beste wensen uitwisselen vond ik dit jaar even een uitdaging, tot ik merkte dat mij nog veel goeds te wachten staat. Bijvoorbeeld het eerste kopje koffie van de dag, altijd weer zo heerlijk. Natuurlijk komt er veel narigheid op me af in 2024, maar leuke dingen zullen er ook zijn. De kunst is daarvan te genieten.

Intiem
Ik ben hulpbehoevend, moet met allerlei dingen geholpen worden omdat mijn rechterkant moeilijk aan te sturen is en mijn linkerhand gekwetst is bij een valpartij. Ik kan intussen dingen weer zelf, maar ik doe er lang over en ben onhandig. Ik word meestal door Angeline afgedroogd en aangekleed, wat ze liefdevol doet. Ook met mijn kinderen en vrienden leidt dit tot een ongekende intimiteit bijvoorbeeld als ze mijn jas aandoen of me een hand geven met lopen.

Voor anderen
Ik dacht dat ik voor anderen leef en dat is ook zo. Als ik alleen al denk aan de vier kinderen plus (bijna) aangetrouwde dames, hoezeer hun successen mij blij maken. En ieder nieuwtje van de kleindochters heeft hetzelfde effect. Het promotie-effect noemden we het bij vrienden, naar het gevoel dat je borst doet zwellen als zij hun PhD hebben behaald (net als mijn oudste broer) of anderszins een mijlpaal hebben gepasseerd.  

Verliefd
Bijzonder verheugend is dat ik mijn plezier in lezen terug heb. Momenteel lees ik De kuil (2023) van Laura van der Haar over een samenwonende studente die verliefd wordt op (een vrij onbehouwen) gast, die zij in haar bijbaan in de horeca moet bedienen. Ze wordt door deze projectontwikkelaar versierd en krijgt tot haar verbazing vlinders in haar buik. Ze is naïef en geniet van haar gevoelens en van zijn orgasmes. Tot ze haar vriend verlaat en zich in een van de vakantiehuisjes van haar minnaar vestigt. Al gauw wil hij haar daar weghebben, ruzie breekt uit, zij uit haar mening over zijn echtgenote. Aan eind van het liedje is ze weer gewoon thuis bij haar vriend.  

Bonbons
Ik houd meer dan gewoonlijk van snoep en snacks, temeer daar dat plezier tijdelijk is gezien de voorspelde slikproblemen. Speculaasbrokken verslind ik, bonbons, borrelnootjes. En zal ze ook in het nieuwe jaar genieten.

(eindredactie Angeline Jansen)

De eenvoudigste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Open op de klaplijst Reageer als en klik op Naam/URL. Voer je naam in en gebruik als URL: www.mn.nl. De reactie wordt dan gepubliceerd onder jouw naam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten