vrijdag 1 september 2023

Mannen over de vloer

Ik haat vreemde mannen in huis. Vreemde vrouwen zou ik net zo intens haten, maar de reparateurs, installateurs en verhuizers zijn meestal man. Dat geldt niet voor huisartsen, maar die komen ondanks de naam zelden bij de patiënt in de woning.


Eerst afvoer vernieuwen
Ik ben net verhuisd en heb de eerste werklieden al over de vloer gehad. Ze kwamen de afvoer van de verwarming vernieuwen, hoewel de oude nog prima was, maar regels zijn regels. De twee mannen waren vriendelijk maar groot en liepen in de weg. Waar ze niet zelf konden zijn, stalden ze hun gereedschap uit. Wankel als ik ben, moest ik mijn weg zoeken naar de wc, die ik vaak bezoek. Ik heb er slecht van geslapen.

Dol op mannen
Mijn vrouw is juist dol op werklieden en had ze ook in ruime mate ingeschakeld. Eerst besloten we wat mee kon en verpakten dat in tientallen dozen. De meubelen werden  gestickerd. Dat zorgde al voor chaos, want alles stond door elkaar en je kon niets meer vinden.
Toen kwamen de mannen. Vier kwamen uitzoeken wat voor de kringloop geschikt was respectievelijk afgestort moest worden. Ze kwamen nog eens terug, nadat de verhuizers waren geweest. Die stonden om half acht ‘s ochtends met vijf man voor de deur en waren om drie uur klaar met inladen. Om negen uur in de avond zaten we op het nieuwe adres tussen de dozen.
Behalve de mannen van de kringloop kwamen er op het oude adres ook nog mannen die de gaatjes dicht maakten en schoonmaakten. Niet goed genoeg, want de dag erop waren mijn vrouw en een vriendin nog twee uur aan het stofzuigen en dweilen.

Eerst op vakantie
Bij het uitpakken van de boeken bleken meesterwerken te ontbreken terwijl de tweede keus wel was meegekomen, zodat Im Westen nichts Neues (1929) vervangen is door het minder beroemde Der Weg zurück (1931).
Het is mij intussen duidelijk dat verhuizen altijd een ramp is, hoeveel mannen je ook inschakelt. Verder hebben we de zaken nu min of meer op orde, al valt er nog veel te finetunen. Nu gaan we eerst op vakantie naar de Franse Rivièra, ver van de Hollandse werklieden.

De eenvoudigste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Open op de klaplijst Reageer als en klik op Naam/URL. Voer je naam in en gebruik als URL: www.mn.nl. De reactie wordt dan gepubliceerd onder jouw naam 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten