vrijdag 14 juli 2023

De voordelen van ziek zijn

Ondanks dat ik allerlei belangrijke dingen doe, ben ik niet zenuwachtig. Dat is een van de voordelen van een ernstige ziekte. Ik verkoop na veertig jaar mijn huis waar mijn kinderen zijn verwekt en opgegroeid en koop een nieuw, wat geschikter is voor mensen met een lichamelijke beperking. Ik neem besluiten, onderteken aktes, maar intussen zijn mijn gedachten bij mijn kwalen, zoals mijn rechterhand die al slecht functioneert, maar nu ook verstijft.



Korte antwoorden
Gelukkig neemt mijn vrouw Angeline alle communicatie en administratie op zich, zodat ik alleen mijn gedachten hoef te bepalen over vragen als “moeten we het bod met 10.000 euro verhogen?” of “zullen we deze verhuizer nemen?”

Ik denk over die vragen kort na en zeg ja of nee. Vervolgens geef ik mijn aandacht weer aan de zaken die ik echt belangrijk vind, zoals mijn kwalen, hoe lang ik nog zal kunnen lopen en wanneer word ik dement.

Positieve energie
Natuurlijk weet ik dat het essentieel is dat we in augustus een huis met lift hebben en dat we onze appartementen goed hebben verkocht, maar ik voel me niet betrokken. Gelukkig ontleent  Angeline een gevoel van competentie aan de hele verhuizing. Zij heeft uitgedacht waar alles komt te staan, wordt al in het nieuwe huis wakker. Uiteraard heeft ze ook gevoelens van afscheid en verdriet, maar ze is vol positieve energie en werklust, dat is goed. Van mij zullen die niet komen.

De eenvoudigste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. De reactie wordt dan gepubliceerd onder jouw naam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten