Volgende
week heb ik een afspraak bij de boekhandel om de hoek. Het gaat over het in
consignatie nemen van de Riverenbuurt-thriller In de schaduw van de Wolkenkrabber en Een
kleine promotie.
Hopelijk stijgen de corona-besmettingen niet zo sterk, dat het kabinet de
boekwinkels weer sluit. En hopelijk krijgt onze boekverkoper spoedig zijn oude
energie terug, want hij heeft zich nog niet helemaal hersteld van heftige covid.
Des te belangrijker is een uitgebreide mailinglijst voor de digitale verkoop
van mijn roman.
Journalist op het schoolplein
Na de universiteit maak je vrienden bij de toetreding tot de beroepsbevolking en tot het ouderschap. Op het kinderdagverblijf leerden we mensen kennen die we terugzagen op het schoolplein. De kinderen raakten bevriend en ook de ouders. Duurzame banden werden gesmeed en deze mensen steunden ook mijn romanproject. Sommigen mensen uit die tijd raakten uit het zicht. Eén is er in ieder geval geschikt voor mijn mailinglijst.
Mijn eerste baan was aan mijn eigen universiteit en ik ontmoette daar een
literair geïnteresseerde docent, die later onder andere meelezer was bij de roman.
Als journalist bij de Wereldomroep trok ik vriendschappelijk met veel mensen op,
die nu mijn blog lezen. Hen hoef ik niet te mailen. Twee collega’s ben ik
blijven zien. Helaas zijn beiden overleden.
Beleggersbladen
Zoals veel journalisten die
de vijftig naderen, kwam ik in de financiële sector terecht. Daar maakte ik
beleggingsbladen op basis van het werk van de economische analisten, die echter
veel te jong waren om bevriend mee te raken. Ik denk dat sommigen nieuws over
het boek op prijs zouden stellen. De laatste jaren werkte ik op het hoofdkantoor
van een bank, onder andere als speechschrijver voor de topman. Ook hier waren
de collega’s meestal jong. Mijn enige vriend uit die prepensioentijd is een
vijftiger. Hij kent mijn boek. Andere dierbare collega’s niet. Die kan ik nog per
mail verwittiggen.
Een mystery shopper
Zo heb ik toch een aantal
mensen gevonden voor mijn persoonlijke marketinglijst. Hopelijk voldoende om
mijn verkoopdoel te bereiken en hen een paar leuke uren te bezorgen. Zo niet,
dan moet ik mij onbekende mensen gaan benaderen. Misschien heb ik dat al gedaan,
want de laatste verkoop was aan iemand wiens naam mij niets zei. Zou Een kleine promotie alsnog viral gaan?
De simpelste manier om te reageren
is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het
reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen.
Klik de klaplijst achter Reageer
als open en klik op Naam/URL.
Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het
reactieveld
Geen opmerkingen:
Een reactie posten