vrijdag 6 november 2020

Voor mama hoeft het niet meer

Dit blog heeft soms zo’n voorspellend karakter dat het griezelig is. Toen ik op een vrijdag mijn post over een beleggingsconstructie online had gezet, was het te laat om zelf nog de opties te kopen die in waarde zouden stijgen. “Komt maandag wel,” dacht ik. Toen ik na het weekend de opties wilde aanschaffen, was het te laat. Ze waren overnight zover omhoog geschoten, dat er geen winst meer viel te behalen.


   
Voorspellende vingers
Iets soortgelijks gebeurde met de vorige post. Die ging over mijn wens om de roman aan mijn fragiele moeder te overhandigen. Ik schreef over haar lijkkleurige vingers en concludeerde dat het een race met de klok zou worden. Twee dagen later kreeg mama een herseninfarct en blies de laatste adem uit. “Jij kunt in de toekomst kijken,” zegt mijn vrouw Angeline vaak. Het is waar dat ik ontwikkelingen voel aankomen, maar ik heb geen manier gevonden om uit deze gave voordeel te trekken.    
   
Sherry en kaaskoekjes
Mama is dus dood en alles staat in het teken van het  afscheid. Op mijn tafel liggen de rouwkaarten van papa en mijn schoonmoeder. Angeline heeft haar grafrede al klaar. Zij was erg op mijn ouders gesteld, bezocht ze wekelijks, overlegde met de zorg, deed de administratie en zorgde dat er sherry en kaaskoekjes in huis waren. Ik zal haar daarvoor bedanken in mijn speech, die voor de helft klaar is.    
   
Sinterklaas nadert
Er ligt in mijn mailbox een bericht van mijn grafische expert met ingewikkelde vragen over drukspiegels en kleursystemen. Ik zal ze volgende week beantwoorden. De nieuwe deadline voor Een kleine promotie is Sinterklaas. De goed heiligman heeft zich al ingescheept en stoomt op naar Nederland. Ik wil de deadline heel graag halen, ook al hoeft het voor mama niet meer.

De simpelste manier om te reageren is via facebook of
michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld


Geen opmerkingen:

Een reactie posten