donderdag 24 september 2015

Vastgelopen, dus eerst maar wat klooien met excel



Zoals ik al blogde, vond ik het eng om met vakantie te gaan: zou ik daarna de productie weer kunnen opstarten? Even leek het wel te lukken, maar nu zit ik echt vast.
“Hoeveel heb je deze week al geschreven?” vroeg mijn partner gisteren, toen ik stond te koken. Ze verwachtte 2000 woorden, of misschien 1000, zeker niet minder.
“Niks,” zei ik naar de koekenpan kijkend. “Wil je trouwens paprikapoeder op de tofoe?”

Dan maar storyboarden
Vorige week was ik optimistisch, omdat ik ideeën had. Die heb ik nog steeds. Ik was deze week op yoga. We stonden collectief te wankelen met één been opgetrokken, om vervolgens op een krachtige uitademing het zwevende been naar achter te strekken en de armen naar voren te duwen. Op die manier stoot je de dagresten uit. Het was zo’n absurd groepsgebeuren dat ik meteen een yogascène wilde inplannen. Maar waar moet die komen in het verhaal? Dat was vóór de vakantie bij bijna iedere scène duidelijk, maar nu is de context een probleem voor me. Veel eerder dan verwacht moet ik inventariseren en vaststellen wat voor scène waar nodig is. Dat ga ik dan volgende week maar doen, ik heb vandaag wel een werkbaar storyboard gemaakt in excel; dat is tenminste iets.

Behoefte aan boost
Deze vertraging is erg frustrerend. Ik wil weer vaart maken, net als Diederik. In het volgende fragment zit hij naast Iris in de SUV van haar man, ze staan in de file. Diederik vraagt zich af waarom ze contact met hem zoekt, met hem wil samenwerken:
 “Hij is niet de man die haar werkende leven zal opvrolijken of haar loopbaan een boost kan geven. Hij verlangt zelf vurig naar een boost. Second wind wil hij krijgen, een bevrijdende versnelling van het tempo, zoals die zich juist op dat moment in het verkeer voordoet. De ruimte tussen de auto’s neemt toe en in plaats van geïrriteerd voort te kruipen, cruisen ze weldra weer ontspannen over de autobaan.”

Het reactieveld komt tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Probleem met plaatsing? Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Alleen je naam komt in het reactieveld. Het reactieveld komt tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Probleem met plaatsing? Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Alleen je naam komt in het reactieveld.

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten