vrijdag 21 augustus 2015

Best eng om nu op vakantie te gaan

Ik ga eindelijk met vakantie en dat vind ik eng. Tot nu toe is de productie van Te grijs zeer voorspoedig verlopen. Op 1 juni had ik alleen een ambitieus plan om 2500 woorden per week te produceren plus een geïllustreerd blog over het creatieve proces. Eind dit jaar zou ik dan een kladtekst van 50.000 woorden klaar hebben.
Ik ben nu nog geen drie maanden verder en de teller staat al op 35.585. De reacties op de tekst zijn per saldo heel positief, Met de blogs zijn de zaken ook boven verwachting verlopen. Dit blog is nummer 13. De 12 vorige afleveringen zijn 683 keer opgevraagd, dus 57 keer per blog.




Wilde rit zonder kramp
Van schrijfkramp heb ik Goddank tot nu toe nooit last gehad. Op elke productiedag heb ik binnen een paar uur de geplande hoeveelheid woorden ruimschoots gehaald. Op 22 juni schreef ik zelfs 1011 woorden en met veel plezier ook. Ik heb grote behoefte om deze wilde rit te onderbreken om na te denken over de verdere marsroute. De grote vraag is echter of de stroom bij mijn terugkomst uit Spanje weer op gang komt. Ik zal volgende week in de kathedraal van Cordoba een kort gebed omhoog sturen, meer kan ik niet doen. In mijn blog van 12 september hoor je hoe het mij bij terugkeer vergaan is.

Voorbeeld van Diederik en Claudia
De plannen voor Spanje zijn nog vaag. Angeline en ik zullen ons laten leiden door het voorbeeld van Diederik en Claudia die op pagina 68 een dorpje op Sicilië bezoeken.
“Ze dronken een espresso aan de bar van een café en liepen hand in hand de dorpsstraat af. Ze bestudeerden een doodsbericht op de muur van een vervallen huis, keken toe hoe een oude vrouw in het zwart vanuit de schaduw de zonovergoten straat overstak en wezen elkaar op wegschietende hagedissen. Precies in de pas waadden ze door een melange van licht, geur en geluid, de tijd was onbelangrijk, het doel van de tocht nog een verrassing. Het was één van die momenten dat alleen het hier en nu telde en zij tweeën het centrum waren van het universum.”
dat was het. Ik sluit nu af en ga naar Sail. Zondag vliegen we.

Het reactieveld komt tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Probleem met plaatsing? Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Alleen je naam komt in het reactieveld. Het reactieveld komt tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Probleem met plaatsing? Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Alleen je naam komt in het reactieveld.

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten