vrijdag 3 december 2021

Naar een nieuw, mindful leven

De e-pub van Een kleine promotie (6,99 euro) zal Deo Volente na het weekend op bol.com en Kobo staan. Mijn oudste zoon deed in twee uur waaraan ik twee maanden voor niets had gewerkt. Nu een paar mailtjes om den Volke kond te doen en de weg naar de toekomst ligt weer open.

Geïllustreerde haiku
Allereerst wil ik schoonmaken, dat is hoog nodig. Dan beneden hal en gang schilderen. Af en toe denken aan het haiku-boekje van Angeline met een illustratie bij elk gedichtje. Indrukken van een forens zou de titel kunnen worden. Misschien schrijf ik aan mijn nieuwe roman over effectenvrouw Manuela. Natuurlijk gaan we ook reizen, allereerst naar Oost-Europa want dat is goeddeels terra incognita.

Geen geklungel
Al die dingen en meer ga ik mindful doen, met aandacht en zonder haast. Haast is de valkuil van het ouder worden. Je beweegt langzamer en reageert trager, dus alles kost meer tijd. In reactie daarop ga je alles vlugger doen, je combineert taken en vraagt daarmee om ongelukjes en gehannes. Een haastige, klungelende bejaarde, dat wil ik niet worden en zover ik dat al ben, wil ik het afleren. Traag maar waardig, dat ga ik worden in mijn nieuwe leven, dat misschien vandaag is begonnen. 

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten