dinsdag 8 september 2020

Even onbezorgd chillen aan de Rijn

Wat je ziet, is de voorkant van het omslag van mijn roman. De achterkant wacht nog op een nieuwe foto en een nieuwe tekst. Het project nadert niettemin zijn voltooiing en ik slaap beter. Om vijf uur wakker worden doe ik nog steeds, maar het urenlange tobben tot de wekker gaat, is voorbij. Ik tob thuis nog altijd over de muziek die ik te weinig oefen, het financieel beheer waar ik nog geen beleid voor heb, het achterstallige schoonmaakwerk, de mails die ik moet beantwoorden, de vriendschappen die dreigen te verwateren. Ik tob erover, maar korter. En hier bij mijn dochter Miesja in Bazel, ben ik na vijven gewoon weer gaan slapen.

Volgende maand al
Natuurlijk moet er nog wat gebeuren voor het boek bij bol.com te koop is. Behalve het tekstje en de foto moeten sommige hoofdstuktitels anders. De inhoud en de tekst moeten drukklaar gemaakt worden. Ik wil met de drukker praten en zijn werk zien. Als dat OK is, geef ik de opdracht om een aantal boeken te produceren. Als God het wil, kan ik volgende maand de eerste exemplaren aan de meelezers overhandigen. En met bol.com praten over plaatsing op hun site.
   
Waterdichte tassen
Uiteraard moet ik nog promotionele activiteiten ontplooien, maar dat leek vandaag ver weg. Ik zat aan de oever van de Rijn, om me heen mensen die in de zon zaten, bier dronken en joints rookten. Een kabelpontje zette volk over naar de oude stad, over de brug reden trams af en aan want Bazel is een bedrijvige gemeente. In de zonnewarmte van de nazomer zat ik te wachten tot de rivier mijn dochter en mijn vrouw zou brengen, die bovenstrooms met waterdichte Wickelfischtassen de Rijn in waren gegaan. Een reusachtig binnenschip gleed geruisloos voorbij, stoere mannen boomden een bootje tegen de stroom in, jonge vrouwen zochten lachend verkoeling in het water, zwanen vochten om een stuk brood. Nederland en Een kleine promotie waren ver weg. Heerlijk.

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten