vrijdag 24 mei 2019

Je doet het jezelf aan

Als alles goed gaat, kan ik in de volgende post melden dat het manuscript bij vijf uitgevers ligt. Ik zal zeker nog meer uitgevers aanschrijven, maar ik wil nu een begin maken. Sinds 21 maart liggen een synopsis en één hoofdstuk bij Uitgeverij van Gennep. Volgende week verstuur ik het hele verhaal. Mijn partner Angeline gaat er nog doorheen met de blik van de corrector. Ze heeft ervaring opgedaan met dat werk als hoofdredacteur van drie Denksport-puzzelbladen. Het luistert allemaal nauw bij puzzels en de lezers zijn kritisch.
Alleengaand en kinderloos
Ik klaag in deze spannende periode af en toe over stress en tijdnood. Angeline zegt dan: “Je doet het jezelf aan”. Dat is natuurlijk waar, maar het geldt voor bijna alles wat ik doe. Ik hoef niet met Angeline te leven, ik had alleengaand en kinderloos kunnen blijven. Ook het journalistenbestaan was een keuze, ik kon meteen ambtenaar worden bij het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Ik houdt wel van wat reuring, al is deze romanperiode wel erg belastend. Na de zomer weet ik of ik door een wonder de hoofdprijs heb gewonnen en bij een uitgever ben binnengekomen. Zo niet, dan sta ik klaar om de publicatieklus zelf te doen. Een commerciële uitgave van Leven is niet mijn hobby komt er in ieder geval.     
 

Van Bij tot Xander
Ik geeft hieronder de geselecteerde uitgevers:
De Bezige Bij
Luithing-Sijthoff
Koppernik
Brandt
Xander Uitgevers
Het is een mix van grote en kleine uitgevers. Ik ga ze volgende week nader onder de loep nemen, zodat ik ze kan uitleggen waarom mijn roman in hun fonds past. Ik heb er de tijd voor. Het manuscript is naar de corrector, het creatieve werk zit erop.
Met dank aan Cécile Sanders (research) en Angeline Jansen (eindredactie) 
De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. Jouw naam komt dan in het reactieveld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten