vrijdag 21 april 2023

De toekomst lacht mij even toe

Weleens in een ziekenhuis gelegen en je verbaasd hoe snel je hospitaliseerde? Ik ben vijf nachten opgenomen geweest en had geen idee meer welke dag van de week het was. Ik leefde mee met het dag- en nachtritme van de staf, de dagelijkse onderzoeken, de maaltijden, het gaan en komen van kamergenoten. Mijn bezoek, hoe welkom ook, trok me niet de wijdere wereld in. Zelfs thuisgekomen en ontgipst, bleef ik nog dagen passief en incapabel om mijn leven weer op te vatten.

Waas trekt op
Pas nu kan ik vooruitkijken, naar de 70-ste verjaardag van mijn vrouw, volgende week. Mijn eigen 72-ste viering was leuk, maar wazig. Twee dagen later, toen mijn jongste zoon 30 werd, trok de mist al aardig op. Dat mocht ook wel, want ik was al ruim een week uit het ziekenhuis.

En na volgende week? Een vriend constateerde dat je “op onze leeftijd” niet verder dan een jaar vooruit kan kijken. Je kunt natuurlijk morgen dood zijn, maar je moet iets plannen voor het waarschijnlijke geval dat je nog gewoon leeft.  

Verder herstel
Ik heb ongelukkigerwijs de diagnose CBS die mij vijf tot tien jaar geeft. Dat lijkt dramatisch, maar sommige vrienden zijn mij al voorgegaan. En voorlopig nemen mijn krachten alleen maar toe.

De simpelste manier om te reageren is via facebook of michiel.nooren@outlook.com. Onder dit blog komt het reactieveld tevoorschijn als je klikt op Opmerkingen. Klik de klaplijst achter Reageer als open en klik op Naam/URL. Voer je naam in en als URL: www.mn.nl. De reactie wordt dan onder jouw naam 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten